Generation Z vil gerne have fysisk post
Generation Z – de 18-29-årige – er den aldersgruppe med de mest positive forventninger til fysisk post. Det viser en ny undersøgelse fra Splendid Research.
Undersøgelsen viser, at forbrugerne generelt er blevet mere positive overfor fysisk post. Næsten en tredjedel af respondenterne forbinder fysisk post med noget positivt. Det er en stigning på 8,3 pct. ift. sidste års undersøgelse. Det skriver Intergraf i sit nyhedsbrev.
Ifølge undersøgelsen kan Generation Z's holdning hænge sammen med, at rutineopgaver som regninger og aftaler typisk håndteres online, og at fysisk post bliver mere personligt og interessant.
Kvinder og husstande med en højere indkomst er blandt de mest optimistiske, mens lavindkomstgrupper er knap så overbeviste om den fysiske posts lyksaligheder.
Resultaterne peger på, at fysiske forsendelser fortsat har potentiale som en relevant kommunikationskanal i en digital verden. For annoncører og grafiske virksomheder åbner det muligheder for at skabe kreative og målrettede trykte reklamer, der kan engagere forbrugerne og styrke relationerne til dem.