GA tilbyder en hurtig analyse af Svanen version 5.1
Tirsdag 09. juni 2015
Det nye kriterium for det nordiske miljømærke Svanen, version 5.1, flyver højere end nogensinde. Kravene, der skal opfyldes for at kunne kalde sig en svanemærket grafisk virksomhed, er på en række områder blevet strammet betydeligt.
Nogle krav går ind rent miljømæssigt, mens andre klart synes at have et bureaukratisk og økonomisk sigte. Der er nu to officielle miljømærker i Danmark, det ene er Svanen, og det andet er det noget markedsmæssigt bredere EU's Blomst. Begge mærker er officielt lige gode miljømæssigt og bør derfor opfylde virksomhedens krav til markedsføring og salg. Tiden er måske derfor nu kommet til, at virksomheden foretager en nærmere analyse af fordele og ulemper ved de to miljømærker.
En sådan analyse kunne tage sin begyndelse i en vurdering af, hvad der skal til for at opfylde de nye krav i Svanen sat i forhold til de fordele, der kan opnås i markedet. Den analyse har GA udviklet et værktøj til, således at virksomheden hurtigt kan skabe sig et overblik.
Kontakt en af medarbejderne i GAs miljøafdeling for at høre mere.
Nogle krav går ind rent miljømæssigt, mens andre klart synes at have et bureaukratisk og økonomisk sigte. Der er nu to officielle miljømærker i Danmark, det ene er Svanen, og det andet er det noget markedsmæssigt bredere EU's Blomst. Begge mærker er officielt lige gode miljømæssigt og bør derfor opfylde virksomhedens krav til markedsføring og salg. Tiden er måske derfor nu kommet til, at virksomheden foretager en nærmere analyse af fordele og ulemper ved de to miljømærker.
En sådan analyse kunne tage sin begyndelse i en vurdering af, hvad der skal til for at opfylde de nye krav i Svanen sat i forhold til de fordele, der kan opnås i markedet. Den analyse har GA udviklet et værktøj til, således at virksomheden hurtigt kan skabe sig et overblik.
Kontakt en af medarbejderne i GAs miljøafdeling for at høre mere.
Læs også
Flere virksomheder vælger ClimateCalc til at beregne klimaaftryk. Værktøjet, der er udviklet af GRAKOM, bruges nu i 22 lande og er en central del af branchens arbejde med dokumentation.
84 pct. af bureaulederne peger på kunstig intelligens som det absolutte fokus de næste seks måneder. Strategi og branding kommer langt bagefter.