Storebælt dannede et flot bagtæppe til årets Grafisk Dag, hvor hele branchen samlede sig til et komplet udsolgt arrangement i Nyborg. I år var Grafisk Dag flyttet nogle få hundrede meter ned ad stranden til Sinatur Hotel Storebælt, hvis lyse og højloftede lokaler gav de perfekte rammer til både inspiration og ikke mindst networking for de mange branchefolk.
Grakoms adm. direktør Thomas Torp bød velkommen med et:
- Hvor er det fantastisk, at vi er flere i dag, end vi var sidste år. Det med, at branchen skulle være i krise, kan simpelthen ikke passe, når jeg kan stå her og kigge ud over så mange mennesker.
Første taler var EU-eksperten Lykke Friis, der veloplagt og ikke mindst vittigt gennemgik EU’s aktuelle situation med en massiv ophobning af kriser samt flere store udfordringer forude.
Dernæst kom SE Energis direktør Niels Duedahl, der nærmest speedsnakkende - og med mange henvisninger til hans mor i Varde - forklarede, hvordan man får motiveret sine medarbejdere samt skåret ned i kompleksiteten til gavn for både kunder, ansatte og bundlinjen.
Efter de første to talere kunne de mange fremmødte gå ud på et af de tre spor, branding, succes som leder og arbejdsglæde, før alle igen blev samlet i den store sal til en underholdende afrunding med komikeren Lasse Rimmer, der ikke holdt sig tilbage for at gå under bæltestedet eller drille sit publikum.
At dømme efter latteren fra salen kunne alle dog gå hjem efter en inspirerende dag med et smil på læben.
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.