Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Hjerneundersøgelse vakte stor interesse hos Grakoms medlemmer
Fredag 17. marts 2017
Trykte reklamer fremkalder større følelser og bedre læring, mens digitale budskaber hurtigt bliver glemt. Det viser Nordens største neuromarketing-undersøgelse ”Behind the Mind”, som Grakom i denne uge præsenterede på to proppede medlemsmøder.
Der var fuldt hus både tirsdag morgen i København og torsdag eftermiddag i Aarhus, da Grakom præsenterede undersøgelsen ”Behind the Mind”, som er gennemført af PostNord i samarbejde med Ipsos og Neurons.
200 personer deltog i undersøgelsen, og formålet var at undersøge, hvordan mennesker reagerer på trykte og digitale reklamer. Og det vækkede mange af Grakoms medlemmers interesse.
”Jeg havde i forvejen en fornemmelse af, at trykt kommunikation huskes bedre af læseren. Men det var rigtig godt at få mere viden om og belæg for, de fornemmelser, som jeg har haft”, siger Stig Hoffland, administrerende direktør i PRinfoDenmark, som deltog på medlemsmøde i København.
Det trykte medie virker mindre stressende og den ’emotionelle værdi’ er højere end ved digitale medier. Den bedste effekt fås dog ved at kombinere trykt og digital, men det kræver, at man bruger trykte medier først, og derefter følger op med korte digitale budskaber.
Sådan lyder konklusionen på undersøgelsen.
”Det var ikke som sådan overraskende. Men det har været meget interessant at få mere viden omkring fordele og ulemper ved digital og trykt kommunikation. Det er klart noget, som jeg kan bruge i forhold til at rådgive kunder”, siger Stig Hoffland og tilføjer:
”Samtidig handler det om at kvalificere synet på det digitale og trykt. Derfor synes jeg, at det er rigtig godt, at Grakom inviterer til sådan nogle foredrag”.
I Grakom er man glad for den store interesse og ikke mindst undersøgelsens konklusioner.
”Vi er meget tilfredse med, at det nu er bevist, det, som vi hele tiden har forsøgt at sige til kunderne – at tryksagen har en særdeles stor betydning i markedsføringen. Det er meget brugbar viden i dialogen med kunderne”, siger Michael Brochmann Nielsen, afdelingschef i Grakom.
Undersøgelsen ”Behind the Mind” blev på begge møder præsenteret af Alice Slater Christensen fra PostNord.
Hvis du vil vide mere om undersøgelsen og dens konklusioner, kan du læse mere om Behind the Mind her.
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.