Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Fremtidens emballage: EU-regler og AI på dagsordenen ved Shaping the Future with Packaging

Fremtidens emballage: EU-regler og AI på dagsordenen ved Shaping the Future with Packaging
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 03. februar 2025
Shaping the Future with Packaging-konferencen i april 2025 vil dykke ned i EU’s nye emballageregler og kunstig intelligens som drivkræfter for innovation i emballageindustrien.

De mange ændringer i EU's emballagepolitikker, herunder den nyligt vedtagne Packaging and Packaging Waste Regulation vil være en af de centrale emner i dette års konference, Shaping the Future with Packaging.

Et andet vigtigt emne vil omhandle kunstig intelligens og dens voksende rolle i innovationen af emballage.

Flere ser AI som en vigtig drivkraft for at forbedre både effektivitet og bæredygtighed i emballageproduktionen, og der vil også blive præsenteret cases, hvor både emballagevirksomheder og brand owners deler deres erfaringer med bæredygtige løsninger og de tilhørende fordele og udfordringer.

Foruden de politiske og teknologiske emner, vil konferencen sætte fokus på hvordan kundernes fokus på personalisering kan påvirke både produktion og omkostninger.

Det er blot nogle af emnerne på konferencen, hvor deltagerne samtidig vil modtage en European Packaging Market Report fra Smithers, som indeholder en omfattende analyse af de nyeste markedstendenser og data.

Konferencen, der arrangeres af Intergraf & FTA Europe i samarbejde med Smithers, finder sted den 10. og 11. april på Sheraton Hotel Brussels Airport i Belgien.

Du kan læse mere og tilmelde dig her.

Læs også
I en branche præget af stigende krav om bæredygtighed og compliance ser Jan Facius, direktør i IDÉ House of Brands, både udfordringer og muligheder for fremtidens virksomheder. Han peger på vigtigheden af, at branchen bliver mere kommerciel og udnytter teknologi som kunstig intelligens.
De stigende ESG-krav til store virksomheder påvirker indtil videre i højere grad de store bureauer. Til gengæld synes bureaulederne ikke, at det er en udfordring. Her er lederne fra de små bureauer mere bekymrede. Det viser Bureaubiz’ bureaulederundersøgelse.