Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Forbrugerombudsmanden politianmelder Ford for skjult reklame

Onsdag 14. december 2016

Ford er blevet politianmeldt af forbrugerombudsmanden for skjult reklame, idet 11 kendisser har postet i alt 65 billeder af dem selv og biler fra Ford på Instagram.

Ford

Det fremgik ikke af opslagene, at der var tale om reklame for Ford, hvilket er vildledende over for forbrugerne. Opslagene skulle have været markeret med brug af udsagn som ”reklame”, ”annonce” eller ”sponsoreret indlæg”, idet det ikke anses som tilstrækkeligt, at opslagene er markeret med hashtags som fx ”#Ford”, ”#Ford-Danmark” eller ”@Forddanmark”.

Forbrugerombudsmanden har ikke politianmeldt de 11 kendisser, men de er skriftligt blevet gjort opmærksomme på, at det kan være strafbart at overtræde eller medvirke til at overtræde forbuddet mod skjult reklame i markedsføringsloven.

Kilde: Forbrugerombudsmandens hjemmeside – opdateret 7. december 2016.

Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.