Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Forbrugerombudsmanden lancerer markedsføringspodcast

Forbrugerombudsmanden lancerer markedsføringspodcast Foto: Colourbox
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Mandag 01. september 2025
Podcasten skal hjælpe virksomheder og forbrugere med at forstå markedsføringsloven og er et element i Forbrugerombudsmandens strategi om øget synlighed. Første afsnit er allerede ude.

Nu kan virksomheder og forbrugere, der gerne vil blive klogere på Markedsføringsloven, lytte til Forbrugerombudsmandens gode råd og vejledning.

Forbrugerombudsmanden har nemlig netop udgivet første afsnit i en række af nye podcasts, der under navnet Forbrugerombudsmandens podcast, skal hjælpe virksomheder og forbrugere med at forstå markedsføringsloven og andre forbrugerbeskyttede regler.

Podcasten lanceres som et vigtigt led i Fobrugerombudsmandens strategi, der går ud på at blive mere synlige, åbne og lave tidssvarende kommunikation. Det skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

Som eksempler på indhold nævnes, hvornår markedsføringsreglerne gælder, hvornår man er erhvervsdrivende, og hvornår markedsføring er vildledende. Desuden vil man komme ind på emner som tagging på sociale medier og udsagn om klima og miljø.

"Vores fornemmeste opgave er at beskytte forbrugerne. Med podcastserien håber vi at gøre både virksomheder, rådgivere og forbrugere klogere på reglerne for markedsføring - og hjælpe virksomhederne godt på vej til at holde sig inden for lovens rammer," lyder det fra Forbrugerombudsmand Torben Jensen i pressemeddelelsen.

Torben Jensen. Akkreditering Steen Brogaard

Forbrugerombudsmand Torben Jensen

Første afsnit af podcasten er her.

Podcasten vil fremover ligge på Bureaubiz.dk og blive sendt ud med Bureaubiz’ nyhedsbrev, hver gang der kommer et nyt afsnit. Bureaubiz.dk er ejet af GRAKOM.

 

Læs også
Regeringen og flere partier har reageret på, at størstedelen af de 540 mio. kr. til fysiske skolebøger risikerede at forsvinde i administration. Børne- og undervisningsministeren lover en ny fordeling, så midlerne i højere grad går til bøgerne selv. Det er GRAKOM tilfreds med.
Til gengæld kunne de mindre bureauer vise en markant fremgang i forhold til resten af bureaubranchen. Se også, hvilke tre bureauer, der fik størst fremgang i bruttoavancen