Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Forbrugerombudsmanden holder igen gratis informationsmøder

Forbrugerombudsmanden holder igen gratis informationsmøder Forbrugerombudsmand Torben Jensen
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Torsdag 21. marts 2024
Emnerne ved Forbrugerombudsmandens informationsmøder er markedsføring med miljøudsagn samt børn, unge og sociale medier.

Forbrugerombudsmanden har tidligere afholdt til informationsmøder rundt omkring i landet, og nu inviterer man igen til en række informationsmøder.

Emnerne for informationsmøderne, der bliver afholdt i Odense, Aarhus, København og Aalborg, er markedsføring med miljøudsagn samt børn, unge og sociale medier.

Netop miljøudsagn er et emne, som forbrugerombudsmanden de senere år er gået meget op i, og Torben Jensen, der blev forbrugerombudsmand den 1. januar i år, følger tidligere forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsens hårde linje om at politianmelde miljøudsagn, der ikke er dokumenteret.

De gratis informationsmøder finder sted:

  • Odense den 2. maj fra kl. 14.00-16.30, Syddansk Universitet, Auditorie U140, Campusvej 55, 5230 Odense
  • Aarhus den 14. maj fra kl. 13.00-15.30, Aarhus Universitet, auditorie 1343-275 (Store Juridisk), Bartholins Allé 16, 8000 Aarhus C
  • København den 22. maj fra kl. 13.00-15.30, Københavns Universitet, CSS 35.01.44, Gammeltoftsgade 15, 1355 København K
  • Aalborg den 4. juni fra kl. 13.30-16.00, Professionshøjskolen UCN, Campus Hobrovej 85, 9000 Aalborg

Man kan tilmelde sig her: Kom til Forbrugerombudsmandens informationsmøder i maj og juni - der er begrænset antal pladser.

Læs også
Der var stor interesse for Forbrugerombudsmandens informationsmøde om miljøvenlig markedsføring på SDU i Odense i denne uge. Forbrugerombudsmanden behandler lige nu 40 sager og har yderligere fået 60 henvendelser. Inden sommerferien vi hun komme med en revideret kvikguide med flere eksempler, der kan hjælpe virksomhederne.
Når bureauerne skal ansætte nye medarbejdere, er praktikanter og netværk de primære rekrutteringskanaler. Et bureau har også succes med LinkedIn, mens et andet har gavn af Instagram. Det er blevet lettere at finde kvalificerede medarbejdere, lyder det også.