Fødevareindustrien køber mest emballage
Torsdag 17. marts 2016
Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at føde-, drikke- og tobaksvareindustrien står for 68 pct. af industriens samlede emballagekøb.
I alt blev der i 2014 solgt emballage for 11,1 mia. kr. til industrien, hvoraf 7,5 mia. kr. blev købt af føde-, drikke- og tobaksvareindustrien.
5 pct. af omsætningen i føde-, drikke- og tobaksvareindustrien gik til køb af emballage. Det er den største andel blandt alle industriens brancher. For industrien som helhed udgjorde emballagekøbet blot 1,8 pct. af omsætningen.
Den foretrukne emballagetype er plast, som udgjorde 35 pct. af industriens samlede emballagekøb, mens papir og pap udgjorde 32 pct.
Samlet er emballagesalget til industrien steget fra 8,9 mia. kr. i 2002 til 11,1 mia. kr. i 2014. Det er en stigning på 24 pct.

Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.