Forbrugerombudsmanden udtaler kritik af FK Distribution

Forbrugerombudsmanden mener, at virksomheden har handlet i strid med god markedsføringsskik.
Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse har virksomheden ved telefoniske henvendelser til forbrugere ikke gjort dem tilstrækkeligt opmærksomme på, at de blev tilmeldt NejTak+, og hvad tilmeldingen indebar.
Endvidere har virksomheden efter Forbrugerombudsmandens opfattelse på hjemmesiden minetilbud.dk, hvorfra forbrugere kan tilmelde sig NejTak+, ikke tilstrækkeligt tydeligt oplyst, at forbrugerne kun kan vælge tilbudsaviser, der omdeles af FK Distribution.
Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen siger:
”Markedsføringsloven gælder for alle virksomheder uanset om de tilbyder varer eller ydelser, som f.eks. distribution af reklamer. FK Distribution skal derfor også udøve god skik i deres markedsføring af NejTak+-konceptet. Det har de ikke gjort.”
”Det er vigtigt, at forbrugerne kender vilkårene, når de tilmelder sig et koncept som NejTak+. Jeg har derfor understreget over for FK Distribution, at de fremover skal sikre sig, at forbrugerne tydeligt bliver oplyst om, at de bliver tilmeldt NejTak+, og hvad tilmeldingen indebærer.”
