Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Færre nytilmeldinger til NejTak+

Torsdag 03. november 2016
Antallet af danskere, der tilmelder sig den private NejTak+-ordning, har været stigende flere år i træk, men nu ser det ud til, at stigningen aftager i styrke.

Sådan lyder meldingen fra FK Distribution, der står for ordningen, og som netop har offentliggjort tal for 3. kvartal.

Pr. 30. september var 672.000 husstande tilmeldt NejTak+ - svarende til knap 25 pct. af alle danske husstande.

NejTak+ er den ordning, der giver husstande mulighed for at vælge specifikt, hvilke reklamer, de vil modtage. For at være med i ordningen kræver det, at husstanden først har sagt nej tak til reklamer gennem den officielle ordning, der varetages af Post Nord.

Opgørelser har tidligere vist, at 9 ud af 10 tilmeldinger til den officielle ordning reelt kommer i forbindelse med tilmeldinger til den private NejTak+-ordning. Derfor vil et fald i antallet af nye tilmeldinger til NejTak+ formentlig også betyde, at stigningen til den officielle ordning bliver bremset, og det er godt nyt for annoncører og trykkerier.

NejTak+ ændrer markedsføring

FK Distribution retter nu sin markedsføring mod husstande, der allerede er medlem af den officielle Nej Tak-ordning, og det kan muligvis indhente noget af det tabte for de danske trykkerier. Det kan nemlig betyde, at en del husstande vil gå fra slet ikke at modtage reklamer til at modtage visse reklamer fra FK Distribution.

Samtidig fortæller FK Distribution, at betingelserne på distributionsmarkedet har stabiliseret sig efter en periode med stort pres. FK Distribution kan dog konstatere en omsætningsnedgang på 9 pct., hvilket blandt andet følger af tabet af Coop som kunde.

Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.