Få liv i papiret!
Mandag 27. juni 2016
Hondas nyeste annonce er værd at se, fordi det er fantastisk animationskunst. Reklamen viser ikke en ny skinnende bil - i stedet bruges de to minutter på at fejre virksomhedens historie og den imponerende række af produkter, den producerer.
Annoncen er bygget op af tusindvis af papirillustrationer, der er sammensat med stop-motion filmoptagelser. Den er blevet optaget på et stort bord - næsten som et fysisk kort over selskabets historie - og illustrationerne vendes og byttes ud med hånden i tusindvis af separate optagelser. Fokusset på papir og illustration er en smart måde at få os til at værdsætte, hvad kreative gør: bringe ideer på papir til live.
Læs også
Digitaliseringsminister Caroline Stage Olsen har i flere omgange udtalt, at de omfattende GDPR-regler hæmmer innovation og konkurrenceevne for virksomheder. Nu er hun klar til at fjerne de overflødige regler inden for databeskyttelse, og hun vil gerne have input fra de danske virksomheder. GRAKOM ser positivt på initiativet.
Det er ifølge GRAKOM et positivt første skridt, at EU-Kommissionen har præciseret kravene og simplificeret EUDR-forordningen, men det er ikke nok, skriver GRAKOMs rådgivningschef Per Kaae Hansen.