Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Europæisk produktion af grafiske produkter forventes at falde markant i 2020

Europæisk produktion af grafiske produkter forventes at falde markant i 2020 Frem mod 2024 vil produktionen af grafiske reklamer falde med 2020 som det år, hvor faldet er størst. Det viser Intergrafs rapport, der i år indeholder 180 sider med omfattende information om den europæiske grafiske industri. Få rapporten her.
Mads Lindegaard
Cheføkonom Mads Lindegaard
Torsdag 11. juni 2020
Frem mod 2024 vil produktionen af grafiske produkter falde. 2020 er året, hvor faldet er størst. Det viser Intergrafs rapport, der i år indeholder 180 sider med omfattende information om den europæiske grafiske industri. Få rapporten her.

Produktionen af grafiske produkter og emballage med tryk forventes at falde med næsten ti pct. i 2020 på europæisk plan. Den danske produktion forventes at falde en anelse mindre med ni pct. Det viser Intergrafs årlige rapport om den grafiske branche ”Evolution of the European graphic industry”, der netop er udkommet.

Produktionen af grafiske produkter som blandt andet reklamer, magasiner, kataloger, og andet kommerciel tryk forventes generelt at falde mod 2024. Størstedelen af faldet forventes at ske allerede i år, mens udviklingen i de kommende år efter forventes at være mere flad. Trykt emballage og labels forventes at stige frem mod 2024, dog med et mindre fald i 2020.

Rapporten ”Evolution of the European graphic industry” udkommer årligt. I år indeholder den hele 180 sider med omfattende økonomisk information om den europæiske grafiske industri med både figurer for de enkelte lande og hele Europa. Derudover er der i årets udgave en prognose fra Smithers Pira om konsekvenserne af COVID-19 for den grafiske branche på europæisk plan, og fokus på konsekvenserne af Brexit.

Medlemmer af GRAKOM kan se en onlineversion af rapporten her

Rapporten kan også bestilles på tryk ved at skrive til: mrk@grakom.dk  

Læs også
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende. 
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.