Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Elever skabte kampagne på ét døgn
Tirsdag 09. juni 2015
Carit Rasmussen, Roland DG, flankeret af vinderne Mathias Bach Laursen og Thomas Chris Nielsen. Deres tredjemand Jens-Peter Riise blev desværre syg inden præmieoverrækkelsen.
48 elever fra Media College Aalborg og Københavns Tekniske Skole kæmpede i et døgn på Media College Aalborg i Roland DG Challenge 2014, hvor eleverne fra Grafisk Tekniker- og Mediegrafikeruddannelserne skulle nå at lave et omfattende kampagneforslag for Lungepatient.dk.
Opgaven blev først offentliggjort torsdag morgen, så de havde ingen chance for at forberede sig.
Eleverne arbejdede i 16 grupper, og vinderne blev gruppen Jens-Peter Riise Malle Andersen, Mathias Bach Laursen og Thomas Chris Nielsen fra Media College Aalborg, mens to grupper af københavnske elever besatte 2. og 3.-pladsen.
Nonprofitorganisation Lungepatient.dk vinder også – de kan nemlig overtage materialerne fra de 16 løsninger, og meningen er at den vindende løsning skal eksekveres og bruges af foreningen.
Det er sjette år i træk der afholdes Roland DG Challenge, og Roland DG North Europe A/S og Media College Aalborg samarbejder om Roland DG Academy, der er et videnscenter inden for digital storformatprint, digitaltryk og grafisk produktion.
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.