Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Digitale annoncer får smæk af aviser
Torsdag 13. oktober 2016
En analyse fra virksomheden Data Intelligence viser, at alle traditionelle, trykte medier – herunder lokale aviser og dagblade – i dag leverer en højere ROI (return on investement) for annoncørerne end for ti år siden. Analysen viser også, at offline-medier generelt leverer bedre ROI end digitale.
Det er så let at blive revet med af de mange, spændende digitale annoncerings-muligheder, men er det også nødvendigvis der, man får mest ud af marketingkronerne i 2016?
Nej, må det korte svar være, når man ser de ROI- (Return on Investment, red.) og effektberegninger, foretaget over ti år på tværs af alle medier, som analyse- og konsulentvirksomheden Data Intelligence, der er en del af GroupM, står bag.
- Alle medier leverer et højere ROI i dag, end i 2006. Det gælder også lokale ugeaviser, der fastholder et højt ROI for deres annoncører, der overgår de fleste af de digitale medier, siger Lars Winther, direktør for De Lokale Ugeaviser, der har samarbejdet med Data Intelligence om analysen.
Han bakkes op af Jesper Dam Nielsen, director i Data Intelligence, der henviser til, at offline medier generelt er mere rentable end digitale medier, også selvom de digitale mediers ROI er vokset en hel del siden 2006.
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.