Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Dealhunter politianmeldes for vildledning

Tirsdag 29. marts 2016
Dealhunter A/S er af forbrugerombudsmanden blevet politianmeldt for vildledning.

Dealhunter A/S har fire gange i 2014 reklameret med, at forbrugere kunne købe en sushimenu til rabatpris, såfremt tilbuddet blev udnyttet inden for en tidsbestemt frist.

Tilbudsperioderne blev forlænget ved tilbudsfristernes udløb, hvilket forbrugerombudsmanden anser som vildledende efter markedsføringslovens § 3.

Bestemmelsen fastslår, at erhvervsdrivende ikke må benytte sig af vildledende eller urigtige an-givelser, hvis dette er egnet til mærkbart at forvride forbrugeres økonomiske adfærd.

Efter forbrugerombudsmandens vurdering er det en skærpende omstændighed, at dette skete på en hjemmeside, hvor forbrugere typisk skal træffe hurtige beslutninger om køb.

Kilde: Forbrugerombudsmandens hjemmeside – opdateret 14. marts 2016

Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.