Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Coca-Cola som julepynt

Fredag 27. november 2015

Coca-Cola er nok ofte en del af julebordet, men i år har de gjort lidt ekstra ud af det.

Vi kender alle den gamle reklamefilm med Coca-Cola og julemanden, der siden 1920’erne har bundet julen og Coca-Cola sammen. Vi kender også alle reklamefilmene, hvor julerøde lastbiler fragter læske-drikken ud til Coca-Cola-tørstige forbrugere.

Men i år har Coca-Cola taget et nyt skridt for at være en del af julehyggen. Åbn – træk – sløjfe og du har den fineste julesløjfe lavet ud af etiketten fra din Coca-Cola-flaske.

To års udviklingsarbejdeIfølge Charlotte van Burleigh, Country Manager for Coca-Cola Danmark, har det tager lidt over to år at udvikle julesløjfen:

- Julesløjfen er naturligvis ment som en sjov julegimmick, men faktisk hører den til en af de store Coca-Cola-innovationer inden for kreativ emballage. Idéen er skabt af vores innovationsteam i Bruxelles i tæt samarbejde med de lokale tapperier og etiket-leverandører.

Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.