Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Coca-Cola som julepynt

Fredag 27. november 2015

Coca-Cola er nok ofte en del af julebordet, men i år har de gjort lidt ekstra ud af det.

Vi kender alle den gamle reklamefilm med Coca-Cola og julemanden, der siden 1920’erne har bundet julen og Coca-Cola sammen. Vi kender også alle reklamefilmene, hvor julerøde lastbiler fragter læske-drikken ud til Coca-Cola-tørstige forbrugere.

Men i år har Coca-Cola taget et nyt skridt for at være en del af julehyggen. Åbn – træk – sløjfe og du har den fineste julesløjfe lavet ud af etiketten fra din Coca-Cola-flaske.

To års udviklingsarbejdeIfølge Charlotte van Burleigh, Country Manager for Coca-Cola Danmark, har det tager lidt over to år at udvikle julesløjfen:

- Julesløjfen er naturligvis ment som en sjov julegimmick, men faktisk hører den til en af de store Coca-Cola-innovationer inden for kreativ emballage. Idéen er skabt af vores innovationsteam i Bruxelles i tæt samarbejde med de lokale tapperier og etiket-leverandører.

Læs også
GRAKOMs adm. direktør, Carina Christensen skal være rektor for Designskolen Kolding
Gyldendal har lanceret Gyldendals Læsedyst – en landsdækkende konkurrence for 7.-10. klasser, der skal styrke læselysten hos børn og unge. Initiativet åbner op for nye muligheder i branchen.