Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Clement tog mikrofonen og blæste østjyske kredsmedlemmer omkuld
Fredag 03. marts 2017
”Den danske befolkning er delt i to grupper. Der er dem, som godt kan lide mig, og så er der dem, som elsker mig,” sagde Clement Kjersgaard, da han i mandags holdt foredrag om medierne, journalistikken og demokratiets fremtid for godt 70 medlemmer af Grakom Østjylland.
Stemningen var spændt og luften tung af koncentration under Clement Kjergaards mere end halvanden time lange foredrag på restaurant Kähler Villa Dining i Aarhus. Der var fuldt hus til arrangementet, som udover foredraget lokkede med 5-retters menu og vin ad libitum.
Og lige præcis et spændende foredrag kombineret med en velsmagende menu, er den perfekte opskrift på et vellykket arrangement, ifølge Allan Werk, formand for Grakom Østjylland.
”Selvfølgelig betyder menukortets længde noget for antallet af deltagere. Men jeg synes også det er vigtigt, at vi byder på noget, som folk synes er værd at bruge en aften på”, siger han og tilføjer:
”Det skal være en menu som i dag, hvor folk kan mærke, at når de nu også er afsted, så giver vi den lige lidt ekstra”.
Men en Guldmenu som denne med charcuterie, skaldyrssalat, torsk, braiserede grisekæber og hvid chokoladecreme er ikke nok til at skabe et vellykket arrangement. Det er også vigtigt, at foredragene ikke kun omhandler snævre branchespecifikke emner.
”Vi vægter kvaliteten i vores arrangementer meget højt. Kvalitet for os betyder noget, som er relevant for branchen – både det branchespecifikke men også at blive klogere på, hvad der sker rundt omkring i samfundet”, siger Allan Werk.
Grakom Østjylland har ofte kendte journalister og meningsdannere på besøg. Lykke Friis, Mads Fuglede og Jakob Ellemann-Jensen for at nævne et par af profilerne.
Der virker heller ikke til at være nogen tvivl blandt medlemmerne, når det kommer til, hvorfor de deltager i arrangementerne. De østjyske kredsarrangementer, med oplevelser og vitaminer til både hjerne og mave, trækker fremmødet op.
”Vi gør altid alt for at komme til de her arrangementer,” fortæller Morten Kock, account manager i DS Smith, som sammen med sin kone er mødt op til foredraget med Clement.
”Ikke nok med at der er god mad og godt selskab, så møder man også kunderne på en helt ny måde, og lærer dem bedre at kende. Det giver altså ikke kun noget på den personlige konto, men også på arbejdskontoen,” fortæller han.
Efter 90 minutters gennemgang af bl.a. mediernes udfordring med USA’s nye præsident, hvordan man tackler politiske floskler, de sociale mediers påvirkning af journalistikken samt rejseminder og fortællinger fra foredragsholderens eget liv, takker Kjersgaard af med et par spørgsmål og et bifald fra salen.
Få minutter efter Clements farvel træder tjenere i lange forklæder og hvide skjorter ind, og snart myldrer medlemmerne til vinbowlerne mens en skaldyrssalat med jordskokker og chips bliver serveret. Med et forsvinder den anspændte foredragskoncentration, og salen begynder at summe af grin, smil og gamle dage.
Du kan læse en længere reportage fra Grakoms Østjyllands medlemsarrangement med Clement Kjersgaard i næste nummer af Udkom- det er på gaden i april.
Har du et medlemsarrangement, du vil invitere Udkom til at dække? Skriv til udkom@grakom.dk
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.