Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Canal Digital idømt bøde på 250.000 kr.
Torsdag 08. juni 2017
Retten i Glostrup har idømt Canal Digital en bøde på 250.000 kr. for vildledende markedsføring i en kampagne om salg af tv-pakker.
Canal Digital kørte i efteråret 2009 en kampagne på TV og internettet med tilbud på tv-pakker til 99 og 149 kr. om måneden. Canal Digital havde dog ikke tilstrækkeligt gjort forbrugerne opmærksomme på, at tilbuddet var omfattet af en halvårlig kortserviceafgift på 389 kr.
Tilbudsprisen på henholdsvis 99 og 149 kr. var fremhævet og i visse reklamer isoleret i en grøn cirkel. Den halvårlige kortserviceafgift fremstod fx med mindre skrift i lys farve på hvid baggrund i bunden af reklamen, og på én reklame var den slet ikke anført.
Forbrugerombudsmanden politianmeldte Canal Digital i 2010 for at have overtrådt markedsføringslo-vens § 3 om forbud mod vildledning. Byretten lagde i dommen vægt på, at den halvårlige kortservice-afgift udgjorde en ikke uvæsentlig merpris af tilbuddets samlede pris.
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.