Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

BureauTrends: Sådan kan du se, hvordan det går i bureaubranchen

BureauTrends: Sådan kan du se, hvordan det går i bureaubranchen
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Torsdag 06. juni 2024
BureauTrends gennemgår i år mere end 400 bureauers regnskaber. Bestil den allerede nu, så sparer du 500 kr.

BureauTrends, der udgives af Bureaubiz, udkommer medio september og gennemgår i år mere end 400 bureauers regnskaber for 2023 i nøgletalsanalysen. Hvis du bestiller rapporten nu, sparer du 500 kr.

BureauTrends indeholder desuden CMO trendanalysen, som giver 140 CMO’ers bud på, hvilke tendenser de ser i forhold til annoncemarked og bureausamarbejde.

Som noget nyt i år indeholder rapporten også en bureaudirektøranalyse, hvor 100 bureaudirektører giver deres bud på, hvilke udfordringer og tendenser der er i bureaumarkedet lige nu.

Alt i alt får du knap 100 sider spækket med information om den danske bureaubranche.

Noget andet helt nyt i år, er at du kan tilkøbe en elektronisk og søgbar udgave af den aktuelle nøgletalsanalysen inklusiv fem års historiske data.

Bureauerne er som sædvanlig delt op i reklamebureauer, digitale bureauer, kommunikationsbureauer, designbureauer, mediabureauer og eventbureauer.

Nøgletalsanalysen, som Bureaubiz har udgivet siden 2008, inkluderer bureauernes bruttoavance, resultat før skat, overskudsgrad, antal medarbejdere, lønandel, bruttoavance pr. medarbejder, gns. personaleomkostninger, performance-score samt placering i Holms klassifikation (De Bedste, De Udfordrede, De Generøse og De Effektive).

CMO trendanalysen kigger på, hvordan 140 annoncører disponerer deres marketingbudgetter. CMO trendanalysen afdækker trends i annoncørernes marketingbudget og forbrug, den måde, hvorpå annoncørerne organiserer sig samt den måde, hvorpå de samarbejder med bureauer.

Sidst, men ikke mindst, afdækker analysen annoncørernes største generelle marketingudfordringer og specifikke udfordringer i samarbejdet med deres bureauer. CMO trendanalysen er udarbejdet af MyResearch.

Bureaudirektøranalysen indeholder en konjunkturmåling af bureauerne på parametre som ordretilgang, bruttoavance, lønninger og antal medarbejdere. Hvad der begrænser væksten, og hvor bureauerne vil udvikle sig. Den afdækker også, hvorvidt bureauerne ser på AI, og endelig får vi en indikation hvor meget ESG betyder for bureauernes kunder.

Bestil rapporten her

Den trykte rapport er gratis for medlemmer og bureauledermedlemmer af Creative Club. Hvis du køber rapporten kan du endvidere deltage i Creative Clubs bureaulederseminar til medlemspris.

Læs også
Mia Jensen, der er CEO hos influencerbureauet WeAreCube, er en blandt flere i influencerbranchen, der ønsker klarere og strammere lovgivning på området.  
Ecco Print har valgt at indtræde i GRAKOMs FSC®-gruppeordning for små virksomheder. Det er direktør Jan Viberg Elleriis sikker på, vil styrke både virksomheden, kunderne og leverandørerne.