Branchen gør klar til 3D-print
Tirsdag 09. juni 2015
GA Sign & Textil arrangerede i sidste uge sammen med Media College Aalborg seminaret ”3D Print – Hvad kan vi bruge det til?”. Seminaret havde fokus på, om 3D print er en mulighed for sign og textil virksomheder.
Seminaret blev en succes med inspirerende oplæg og knap 50 deltagere fra forskellige virksomheder i branchen og afdelinger på Media College. Der var mange spørgsmål fra salen til oplægsholderne fra Aalborg Universitet, PROTECH og Media College Aalborg. Og skal man tro leverandørerne, er der ikke nogen virksomheder i Sign & Textil-branchen der har købt en 3D-printer endnu. Men mulighederne er der, og nogle kunne godt være på vej. Og skolen er i hvert fald klar til dialog med branchen om uddannelse på området.
Næste planlagte arrangement for GA Sign & Textil er i forbindelse med Grafisk Dag 2014 den 18. september i Nyborg. Her arrangerer GA Sign & Textil aftenen før et netværksmøde for medlemsvirksomhederne.
Seminaret blev en succes med inspirerende oplæg og knap 50 deltagere fra forskellige virksomheder i branchen og afdelinger på Media College. Der var mange spørgsmål fra salen til oplægsholderne fra Aalborg Universitet, PROTECH og Media College Aalborg. Og skal man tro leverandørerne, er der ikke nogen virksomheder i Sign & Textil-branchen der har købt en 3D-printer endnu. Men mulighederne er der, og nogle kunne godt være på vej. Og skolen er i hvert fald klar til dialog med branchen om uddannelse på området.
Næste planlagte arrangement for GA Sign & Textil er i forbindelse med Grafisk Dag 2014 den 18. september i Nyborg. Her arrangerer GA Sign & Textil aftenen før et netværksmøde for medlemsvirksomhederne.
Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.