Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Brancheaftale: Whistleblowerordning for GRAKOMs medlemmer

Brancheaftale: Whistleblowerordning for GRAKOMs medlemmer
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Fredag 01. juli 2022
GRAKOM har indgået en rammeaftale om etablering af  whistleblowerordninger for medlemsvirksomhederne.

For godt et år siden vedtog Folketinget en lov om beskyttelse af whistleblowere. Det betyder, at virksomheder med 50-249 ansatte fra 17. december 2023 skal have en whistleblowerordning. Større virksomheder blev forpligtet til at have en whistleblowerordning i december 2021.

Det betyder, at en del af GRAKOMs medlemmer allerede er eller vil blive lovmæssigt forpligtet til at have en whistleblowerordning eller kan have behov herfor som led i deres certificeringer.

Derfor har GRAKOM indgået en rammeaftale med DAHL Advokatpartnerselskab om etablering af whistleblowerordninger for foreningens medlemmer.

”Vi undersøgte grundigt, hvem der kunne hjælpe os med en whistleblowerordning, og valgte DAHL Advokatpartnerselskab bl.a. fordi de er særdeles konkurrencedygtige,” siger advokat i GRAKOM, Christian Jensen, og siger, at flere medlemmer allerede benytter sig af ordningen.

Medlemsvirksomheder kan kontakte Niels Johannesen eller Christian Jensen for at høre mere om ordningen. 

Aftalen kan ses her, hvor man kan se de attraktive vilkår

Læs også
Hele 83 pct. i Bureaubiz' bureaulederundersøgelse anser AI som det vigtigste forretningsområde i de næste seks måneder. Bureaubranchen er nået til fase 3, siger Henrik Jensen, der har forskningen i ryggen.
EU’s Ministerråd har netop vedtaget PPWR-forordningen, som stiller ambitiøse krav om minimumsmål for, hvor meget emballage, der skal være af genanvendeligt materiale, og hvor meget der skal kunne genbruges. Der er også krav til at minimere og undgå unødvendigt emballage.