Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Bøde på 50.000 kr. for spam - Natklub

Tirsdag 09. juni 2015

KMG Night, der driver natklubben ”Sukkerbageren”, havde sendt 50.000 e-mails og sms-beskeder med reklamer for natklubben til en række forbrugere.

Ejeren af Sukkerbageren begrundende den udsendte reklame med, at forbrugerne havde givet samtykke til at modtage reklamer fra et andet selskab, der delvis ejer KMG Night. Ejeren af Sukkerbageren troede derfor, at den udsendte reklame var lovlig.

Det blev betragtet som en formildende omstændighed, at udsendelsen af reklamerne skete over en kort periode og stoppede, da Forbrugerombudsmanden gik ind i sagen, samt at ejeren af natklubben var i god tro. Omvendt var det en skærpende omstændighed, at reklamerne var blevet udsendt til et stort antal forbrugere.

Natklubben betalte herefter 50.000 kr. i bøde.

Kilde: Forbrugerombudsmandens hjemmeside – opdateret 1. maj 2014.

Læs også
Efter massivt politisk pres har regeringen netop besluttet at reducere virksomhedernes gebyrer til producentansvaret for emballage. Efter kritik af uens priser i kommunerne vil man nu også sikre ens beregningsmetoder i kommunerne landet over samt undersøge, hvad Danmark kan lære af tilsvarende ordninger i vores nabolande. 
For at imødekomme kundekrav og løfte sin konkurrenceevne har Trykteam Svendborg taget springet ind i en kompleks certificeringsverden. Med støtte fra GRAKOM har virksomheden i dag både ISO 9001, ISO 14001, Svanemærket og ClimateCalc – og oplever øget markedsværdi, større troværdighed udadtil og bedre struktur i hverdagen.