Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Bøde på 50.000 kr. for spam - Natklub

Tirsdag 09. juni 2015

KMG Night, der driver natklubben ”Sukkerbageren”, havde sendt 50.000 e-mails og sms-beskeder med reklamer for natklubben til en række forbrugere.

Ejeren af Sukkerbageren begrundende den udsendte reklame med, at forbrugerne havde givet samtykke til at modtage reklamer fra et andet selskab, der delvis ejer KMG Night. Ejeren af Sukkerbageren troede derfor, at den udsendte reklame var lovlig.

Det blev betragtet som en formildende omstændighed, at udsendelsen af reklamerne skete over en kort periode og stoppede, da Forbrugerombudsmanden gik ind i sagen, samt at ejeren af natklubben var i god tro. Omvendt var det en skærpende omstændighed, at reklamerne var blevet udsendt til et stort antal forbrugere.

Natklubben betalte herefter 50.000 kr. i bøde.

Kilde: Forbrugerombudsmandens hjemmeside – opdateret 1. maj 2014.

Læs også
Med kun 10 ansatte var det en udfordring at finde tid til at komme i gang med certificeringsarbejdet. Men med støtte og hjælp fra GRAKOM og SMV:Grøn har Synthogra nu fået både FSSC 22000 og ISCC+ i hus – en investering, der styrker deres markedsposition og sikrer kunderne kvalitet.
Det blev et ja ved afstemningen om Forligsmandens mæglingsforslag, og dermed er de nye overenskomster gældende.