Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Bøde på 35.000 kr. for vildledende markedsføring

Tirsdag 09. juni 2015

Virksomheden ”Naturlig Helse ApS” markedsførte i 2014 en række vareprøver kaldet ”Hyben-slank”, som forbrugere kunne få tilsendt. Det fremgik imidlertid allernederst af virksomhedens handelsbetingelser, at forbrugerne samtidig indgik en løbende abonnementsaftale på 800 kr. om måneden, når forbrugerne bestilte en vareprøve, samt at forbrugerne ville blive opkrævet 800 kr. for de tilsendte vareprøver, hvis ikke forbrugerne fortrød abonnementsaftalen inden 14 dage.

Forbrugerombudsmanden anså virksomhedens markedsføring for at være vildledende, idet virksomheden forsøgte at maskere en abonnementsaftale. Virksomheden måtte herefter betale en bøde på 35.000 kr.

Kilde: Forbrugerombudsmandens hjemmeside – opdateret 27. februar 2015.

Læs også
Opgaven er at vise, hvordan print kan skabe værdi i en hyperpersonaliseret fremtid. Intergraf Young Talent Award 2026 efterlyser idéer til innovation, data-understøttede løsninger, crossmedia-integration, stærke kundeoplevelser og ansvarlig håndtering af privacy og etik.
Efter godt 40 med bibler åbner GRAKOM-medlemmet 2K/Denmark døren til en international kundebase for ikke-religiøse produkter. Nøglen er et strategisk samarbejde med Westchester Publishing Services.