Analyse: Udgivervirksomhedernes tillidsindikator er uændret
Fredag 30. oktober 2015
[fact]Definition:Udgivelsesvirksomhed omfatter udgivelse af bøger, brochurer, foldere, ordbøger, encyklopædier, atlasser, landkort og søkort, aviser, dagblade, ugeblade og magasiner, telefonbøger og adresselister og anden udgivervirksomhed samt udgivelse af software.
[/fact]Nye tal viser, at udgivervirksomhedernes erhvervstillid steg til 9 i oktober fra 6 måneden før og er derfor stort set uændret. Virksomhederne har således stadig en lille, positiv erhvervstillid, som har fluktueret i intervallet 0-10 siden april 2014.
Erhvervstilliden er et gennemsnit for virksomhedernes vurdering af ordrebeholdningen, færdigvarelagret og forventningerne til de kommende tre måneder.
De nye tal viser, at det primært er udviklingen i efterspørgslen de seneste tre måneder, der trækker tilliden i en positiv retning, mens virksomhederne vurderer, at efterspørgslen vil være uændret de kommende tre måneder.
Virksomhederne vurderer endvidere, at forretningssituationen har været mere eller mindre uændret de seneste tre måneder.

[/fact]Nye tal viser, at udgivervirksomhedernes erhvervstillid steg til 9 i oktober fra 6 måneden før og er derfor stort set uændret. Virksomhederne har således stadig en lille, positiv erhvervstillid, som har fluktueret i intervallet 0-10 siden april 2014.
Erhvervstilliden er et gennemsnit for virksomhedernes vurdering af ordrebeholdningen, færdigvarelagret og forventningerne til de kommende tre måneder.
De nye tal viser, at det primært er udviklingen i efterspørgslen de seneste tre måneder, der trækker tilliden i en positiv retning, mens virksomhederne vurderer, at efterspørgslen vil være uændret de kommende tre måneder.
Virksomhederne vurderer endvidere, at forretningssituationen har været mere eller mindre uændret de seneste tre måneder.

Læs også
Virksomheder kan forberede sig på nye krav til løngennemsigtighed, selvom den danske lovgivning endnu ikke er på plads. EU-direktivet skal være implementeret i juni 2026.
Lovgivning, forbrugeradfærd og designtrends var på dagsordenen, da Emballagedagen 2025 samlede rekordmange aktører fra hele emballageværdikæden. Dagen bød på konkrete eksempler, ny viden og opfordringer til at bruge data og emballage mere strategisk.