Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Analyse: Svagt stigende optimisme blandt reklamebureauer
Torsdag 29. oktober 2015
De seneste konjunkturtal for reklamebureauer viser, at den svagt stigende optimisme blandt bureauerne fortsatte i oktober.
Konjunkturindikatoren for reklamebureauer har været stigende siden maj 2013, og den landede i oktober på 21. Herved var udviklingen fra september til oktober stort set uændret, da konjunkturindikatoren landede på 23. Til sammenligning var indikatoren i august på 6.
Det er især forventningerne til efterspørgslen de kommende tre måneder, der trækker op. På den måde lød nettotallet for forventningerne til efterspørgslen på 40. Nettotallet udtrykker forskellen mellem procentandelene af virksomheder, vægtet efter beskæftigelse, der har angivet hhv. positive og negative forventninger.
De svagt positive forventninger kommer efter, at Grakom tidligere har kunnet berette om stigende reklameomsætning efter to år med faldende omsætning.
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.