Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Analyse: Svagt stigende optimisme blandt reklamebureauer

Torsdag 29. oktober 2015
De seneste konjunkturtal for reklamebureauer viser, at den svagt stigende optimisme blandt bureauerne fortsatte i oktober.

Konjunkturindikatoren for reklamebureauer har været stigende siden maj 2013, og den landede i oktober på 21. Herved var udviklingen fra september til oktober stort set uændret, da konjunkturindikatoren landede på 23. Til sammenligning var indikatoren i august på 6.

Det er især forventningerne til efterspørgslen de kommende tre måneder, der trækker op. På den måde lød nettotallet for forventningerne til efterspørgslen på 40. Nettotallet udtrykker forskellen mellem procentandelene af virksomheder, vægtet efter beskæftigelse, der har angivet hhv. positive og negative forventninger.



De svagt positive forventninger kommer efter, at Grakom tidligere har kunnet berette om stigende reklameomsætning efter to år med faldende omsætning.
Læs også
Enkle benspænd som ventetid og refleksion før åbning fik unge til at skære markant ned på tiden på sociale medier, uden at de unge oplever at miste kontakt med deres venner.
Mødet hos Miljøstyrelsen handler om EU’s kommende ecodesignkrav (ESPR), der skal styrke producentansvaret og mindske tekstilaffald frem mod 2030. GRAKOM opfordrer medlemmer, der sælger tekstiler om at deltage i mødet.