Indtast din mail og få en mail med et link til nulstilling af adgangskode
Søg
Log Ind
Analyse: Reklameomsætningen stiger endelig
Tirsdag 25. august 2015
Reklameomsætningen var i årets første seks måneder tre pct. højere end samme periode sidste år, og omsætningen endte således på 2,4 milliarder kr. Stigningen kommer efter to år med negativ vækst i omsætningen, og årsagen til stigningen skal findes i en særlig stor aktivitet i andet kvartal, hvilket bl.a. kan tilskrives afholdelsen af Folketingsvalget i samme periode.
Det er især de digitale platforme, som bidrager til væksten, mens printmedierne oplever et fald i reklameomsætningen. Fx steg omsætningen i search-reklamer - som omfatter søgeord, søgemaskinebannere m.v. - med 17 pct. i årets første seks måneder, mens reklameomsætningen i magasiner og ugeblade faldt med 15 pct.
Det er en ny rolle, men én han går til med både ydmyghed og ambitioner. Adm. direktør i Jydsk Emblem Fabrik, René Milholt, er netop valgt ind i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgiveres bestyrelse. Her ser han frem til at give promotionbranchen en stemme i drøftelserne om kommunikationsindustriens vilkår og fremtid.