Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Analyse: Reklameomsætningen stiger endelig

Tirsdag 25. august 2015
Reklameomsætningen var i årets første seks måneder tre pct. højere end samme periode sidste år, og omsætningen endte således på 2,4 milliarder kr. Stigningen kommer efter to år med negativ vækst i omsætningen, og årsagen til stigningen skal findes i en særlig stor aktivitet i andet kvartal, hvilket bl.a. kan tilskrives afholdelsen af Folketingsvalget i samme periode.

Det er især de digitale platforme, som bidrager til væksten, mens printmedierne oplever et fald i reklameomsætningen. Fx steg omsætningen i search-reklamer - som omfatter søgeord, søgemaskinebannere m.v. - med 17 pct. i årets første seks måneder, mens reklameomsætningen i magasiner og ugeblade faldt med 15 pct.

Læs også
Efter massivt politisk pres har regeringen netop besluttet at reducere virksomhedernes gebyrer til producentansvaret for emballage. Efter kritik af uens priser i kommunerne vil man nu også sikre ens beregningsmetoder i kommunerne landet over samt undersøge, hvad Danmark kan lære af tilsvarende ordninger i vores nabolande. 
For at imødekomme kundekrav og løfte sin konkurrenceevne har Trykteam Svendborg taget springet ind i en kompleks certificeringsverden. Med støtte fra GRAKOM har virksomheden i dag både ISO 9001, ISO 14001, Svanemærket og ClimateCalc – og oplever øget markedsværdi, større troværdighed udadtil og bedre struktur i hverdagen.