Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

Aller investerer i AI-bureau

Aller investerer i AI-bureau Direktør i Aller, Christopher Aller
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Tirsdag 19. november 2024
Ahead Group, der er en del af Aller-koncernen, opkøber det danske AI-bureau MediaCatch.

Ahead Group, et bureau, der er en del af Aller-koncernen, har købt aktiemajoriteten i det danske AI-bureau MediaCatch, som fokuserer på skræddersyede AI-løsninger til medier og brands. 

Den strategiske investering styrker Ahead Groups position som førende inden for datadrevet marketing i Skandinavien og giver kunderne adgang til innovative AI-værktøjer, der optimerer og effektiviserer deres marketingstrategier, skriver Aller i pressemeddelelsen, hvor direktør i Aller, Christopher Aller uddyber: 

"Opkøbet af MediaCatch markerer et spændende skridt fremad for Ahead Group, hvor vi bringer avanceret AI-teknologi og ekspertise til vores kunder. MediaCatchs banebrydende AI-løsninger gør det muligt for os at levere præcise, datadrevne indsigter, der kan transformere vores kunders marketingstrategier," siger Christopher Aller, direktør Aller A/S.

MediaCatch udvikler AI-værktøjer, der analyserer indhold på tværs af medier. Ved at se, lytte, læse og forstå konteksten leverer MediaCatch indsigter til brands, så de kan vurdere performance, sponsorats effekt og indholdsrelevans på alle kanaler.

MediaCatch specialudvikler også AI-modeller til kunder og anvender avancerede algoritmer, herunder tale-til-tekst-teknologi på nordiske sprog, hvilket sikrer høj relevans.

Fra medstifter og CEO i MediaCatch Lars Damgaard Nielsen lyder det:

"Vi har oplevet en utrolig udvikling inden for AI, siden vi startede MediaCatch. Der var engang, hvor ingen forudså behovet for skræddersyede AI-løsninger og storskalaanalyser af marketing-performance. At blive en del af Ahead Group åbner døren til næste fase af vores vækst, og vi ser frem til at skalere vores tjenester og produkter sammen."

Lars Damgaard Nielsen

CEO i MediaCatch Lars Damgaard Nielsen

 

Læs også
Digitaliseringsminister Caroline Stage Olsen har i flere omgange udtalt, at de omfattende GDPR-regler hæmmer innovation og konkurrenceevne for virksomheder. Nu er hun klar til at fjerne de overflødige regler inden for databeskyttelse, og hun vil gerne have input fra de danske virksomheder. GRAKOM ser positivt på initiativet. 
Det er ifølge GRAKOM et positivt første skridt, at EU-Kommissionen har præciseret kravene og simplificeret EUDR-forordningen, men det er ikke nok, skriver GRAKOMs rådgivningschef Per Kaae Hansen.