23-årig designtalent vandt årsforbrug af kiks og 15.000 kroner
Tirsdag 09. juni 2015
Den 23-årige Grafisk Design-studerende Lauritz Hansen ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole blev vinder af Oreos landsdækkende designkonkurrence. Med sejren følger stort banner på Højbro Plads, 15.000 kroner og et års forbrug af af de sorte kiks ”Jeg har tegnet hele mit liv og altid været ham, som sad nede bagerst i klasseværelset og lavede kruseduller på mine papirer. Og jeg har haft den her drøm, at mange andre kan få mine designs at se. Der er ikke noget mere imponerende end et kæmpe vægmaleri, som kan ses på lang afstand. Og det her banner er jo stort som et hus, så det føles næsten som en drøm, der går i opfyldelse,” siger Lauritz Hansen
Det unge talent finder inspiration i gamle graffiti-stilarter, og det blev netop den kombination af leg og rå kant, som dommerne fandt i designet.
Lauritz Hansen blev enstemmigt valgt som vinder af juryen, som ud over Philip Glesner fra Mondelez Danmark, bestod af Knuth fra reklamebureauet Bates Y&R, radiovært Emil Nørlund fra P3 og Mandskabet.dk, Konceptual Art Director Jan Stistrup fra VICE Media, Louise Lyngbo Petersen, Art Director hos ELLE, samt Sara Rosa Oppermann fra kommunikationsbureauet Hill+Knowlton Strategies.
Det unge talent finder inspiration i gamle graffiti-stilarter, og det blev netop den kombination af leg og rå kant, som dommerne fandt i designet.
Lauritz Hansen blev enstemmigt valgt som vinder af juryen, som ud over Philip Glesner fra Mondelez Danmark, bestod af Knuth fra reklamebureauet Bates Y&R, radiovært Emil Nørlund fra P3 og Mandskabet.dk, Konceptual Art Director Jan Stistrup fra VICE Media, Louise Lyngbo Petersen, Art Director hos ELLE, samt Sara Rosa Oppermann fra kommunikationsbureauet Hill+Knowlton Strategies.
Læs også
Virksomheder kan forberede sig på nye krav til løngennemsigtighed, selvom den danske lovgivning endnu ikke er på plads. EU-direktivet skal være implementeret i juni 2026.
Lovgivning, forbrugeradfærd og designtrends var på dagsordenen, da Emballagedagen 2025 samlede rekordmange aktører fra hele emballageværdikæden. Dagen bød på konkrete eksempler, ny viden og opfordringer til at bruge data og emballage mere strategisk.