Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller

10 grafiske elever stiller op til DM i Skills

10 grafiske elever stiller op til DM i Skills
Pia Osbæck
Redaktør Pia Osbæck
Onsdag 16. marts 2022
DM i Skills finder sted i slutningen af april, og i år stiller syv mediegrafikere og tre teknisk grafikerelever op til konkurrencen.

Mens DM i Skills 2021 blev aflyst pga. corona, er man nu i år klar til at finde Danmarksmestrene i de to grafiske uddannelser: grafisk tekniker og mediegrafiker samt en lang række andre håndværks-, service- og industrifag.

Det sker den 28. – 30. april i Høng, Kalundborg.

De to grafiske uddannelser under Grafisk Uddannelsesudvalg, har hele ti elever med fordelt på syv mediegrafikere og tre grafisk teknikere.

En af dem, der skal dyste, er Pernille Holm Mortensen, der fortæller hvorfor hun valgte uddannelsen som mediegrafiker:

”Det var følelsen af at komme på den helt rigtige hylde. Som mediegrafiker bruger man kreativitet på mange måder. Der er meget variation, det er bredt, og så kan jeg kombinere det med kommunikation. Jeg har arbejdet i servicebranchen, hvor de sociale kompetencer spiller en stor rolle, og den erfaring kan jeg bruge, fordi kommunikation også er en stor del af uddannelsen.”

Følgende stiller op som henh. mediegrafiker og grafisk tekniker til DM i Skills:

Mediegrafikere
Sally Andrea Gravers Nielsen, NEXT Uddannelse København, Friday P/S
Anna Thomassen, Roskilde Tekniske Skole, Miljøministeriet
Caroline Phuoc Ngyen, Syddansk Erhvervsskole, Grafisk Afdeling ApS
Katrine Munk Schou, HANSENBERG, Cameleon Creatives A/S
Pernille Skovlund Knudsen, AARHUS TECH, Web2Media
Lykke Leth, Herningsholm Erhvervsskole, WebCollective
Pernille Holm Mortensen, TECHCOLLEGE, Desmi Pumping Technology A/S

Grafisk teknikere
Emil Filstrup Thomsen, TECHCOLLEGE, Deslers Grafisk Hus
Nickolai Vestergaard Andersen, TECHCOLLEGE, Flexoprint A/S
Oliver Thornqvist, TECHCOLLEGE, CCL Label A/S

Man kan læse mere om DM i Skills her.

Læs også
Flere virksomheder vælger ClimateCalc til at beregne klimaaftryk. Værktøjet bruges nu i 18 lande og er en central del af branchens arbejde med dokumentation.
84 pct. af bureaulederne peger på kunstig intelligens som det absolutte fokus de næste seks måneder. Strategi og branding kommer langt bagefter.