Spamreglerne
Det kan være dyrt at overtræde de såkaldte spamregler i markedsføringsloven, altså at sende elektronisk markedsføring til personer, der ikke på forhånd har accepteret det ved et samtykke.
- Dato
- 28. juni 2022
- Starttidspunkt
- Kl. 10.00
- Sluttidspunkt
- Kl. 10.45
- Medlemmer
- Gratis
- Øvrige
- 500 kr.
Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud to hverdage før.
- Tilmeldingsfrist
- 27. juni 2022
- Status
-
Afholdt
Markedsføringsloven indeholder et forbud mod brug af elektronisk post med henblik på direkte markedsføring uden forudgående samtykke.
Der er dog en undtagelse til forbuddet vedrørende kunder og egne tilsvarende produkter. Undtagelsen forudsætter, at en række betingelser er opfyldt. Det er disse regler, der kaldes spamreglerne.
Webinaret omhandler spamreglerne, og du får svar på:
- Hvad er elektronisk post?
- Hvad menes med direkte markedsføring?
- Hvilke krav gælder der til et samtykke?
- Hvad menes med kunder i undtagelsen?
- Hvad er ”tilsvarende produkter”?
- Hvilke betingelser skal i øvrigt være opfyldt?
- Hvilke pligter gælder i øvrigt?
- Hvordan straffes overtrædelse af spamreglerne?
Målgruppe
Ledere, projektledere og AD’ere, der arbejder med kampagner
Underviser
Advokat Christian Jense