Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller
Webinar

Nyt fra markedsføringsretten

På dette webinar gennemgår advokaterne Christian Jensen & Niels Johannesen fra GRAKOM de væsentligste markedsføringsretlige nyheder siden september 2020.

Nyt fra markedsføringsretten
Tid og sted
  • Dato
  • 09. marts 2021
  • Starttidspunkt
  • Kl. 10.00
  • Sluttidspunkt
  • Kl. 10.45
Pris
  • Medlemmer
  • Gratis
  • Øvrige
  • 500 kr.

Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud to hverdage før.

Frist og information
  • Tilmeldingsfrist
  • 08. marts 2021
  • Status
  • Udsolgt

Charlotte F. Grønnegaard
Charlotte F. Grønnegaard

De kommer rundt om:

  • Ny lovgivning
  • Nye afgørelser fra domstolene
  • Nye afgørelser fra Forbrugerombudsmanden

Vi kommer bl.a. ind på disse eksempler.

Opgøret med kviklån: Den politiske aftale fra januar 2021 om revision af opgøret med kviklån og de problemer, som ændringen af markedsføringsloven i 2020 har medført.

Retten til navnet Ørsted: Højesteret fastslog, at efterkommerne af fysikeren H. C. Ørsted må leve med, at energiselskabet også må anvende navnet Ørsted.

Novo og Skorstensgaard vildledte: Sø- og Handelsretten har dømt medicinalselskabet Novo til bl.a. at betale en bøde på 500.000 kr. for overtrædelse af markedsføringslovens regler om vildledning i forbindelse med sammenlignende reklamer. Retten har forbudt autoværkstederne Skorstensgaard at markedsføre sig med bl.a. ”Vi har tyske værkstedspriser.

Outtrek ikke forvekslelig med Trek: Den amerikanske cykelproducent Trek fik ikke overbevist Østre Landsret om, at der kunne nedlægges forbud mod, at T. Hansen Gruppen markedsfører cykelsportudstyr med navnet ”Outtrek.”

Abonnementsfælde gav fængsel: Østre Landsret har sendt en direktør i fængsel i 2 år og 3 måneder for at have lokket ca. 8000 forbrugere i en abonnementsfælde og begået bedrageri for 2,3 mio. kr.

Forbrugerombudsmanden har politianmeldt en tysk leadvirksomhed, der misbrugte BabySam, Netto, Power og Rema1000 i konkurrencer på sociale medier.

Endelig omtales cases fra medlemskredsen siden sidst, herunder hvorvidt et bureau er forpligtet til at udlevere råoptagelser til kunden og forskellen mellem markedsundersøgelser og spam-reglerne.

Der vil selvfølgelig også være tid til at stille spørgsmål i chatten undervejs.

Målgruppe 
Ledere, projektledere og AD'ere, der arbejder med kampagner. 

Få adgang til webinaret