Medarbejderes sygdom – håndtering & betaling
Når en medarbejder melder sig syg, skal virksomheden forholde sig til medarbejderens ret til frihed og betaling samt kommunikationen med medarbejderen i sygeperioden. De forhold vil bl.a. blive omtalt på webinaret.
- Dato
- 07. november 2024
- Starttidspunkt
- Kl. 9.00
- Sluttidspunkt
- Kl. 9.45
- Medlemmer
- Gratis
- Øvrige
- 750 kr.
Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud to hverdage før.
- Tilmeldingsfrist
- 06. november 2024
- ● Status
-
Ledige pladser
På webinaret vil vi gennemgå, hvad der er sygdom, og hvad der ikke er sygdom. Herunder vil vi komme ind på lægebesøg mv.
Endvidere vil betalingen under sygdom til timelønnede og funktionærer blive gennemgået sammen med mulighederne for at søge om refusion af sygedagpenge. Vi kommer også ind på øvrige refusionsmuligheder.
Derudover vil reglerne om sygdom og opsigelse kort blive omtalt.
Vi kommer rundt om:
- Hvad er sygdom
- Dokumentation
- Dialog under sygdom
- Sygefraværssamtaler
- Med jobcenter og medarbejder
- Ret til betaling
- Refusion
- Ferie og sygdom
- Opsigelse
- 120-dages reglen
- Forskelsbehandlingsloven
Der vil selvfølgelig også være tid til at stille spørgsmål i chatten undervejs.
Oplægsholdere
Advokaterne Niels Johannesen & Peter Balle
Målgruppe
Indehavere, ledere, HR-medarbejdere, bogholdere og andre der beskæftiger sig med medarbejderes sygdom.