Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller
Webinar

Medarbejderes sygdom – håndtering & betaling

Når en medarbejder melder sig syg, skal virksomheden forholde sig til medarbejderens ret til frihed og betaling samt kommunikationen med medarbejderen i sygeperioden. De forhold vil bl.a. blive omtalt på webinaret.

Medarbejderes sygdom – håndtering & betaling
Tid og sted
  • Dato
  • 07. november 2024
  • Starttidspunkt
  • Kl. 9.00
  • Sluttidspunkt
  • Kl. 9.45
Pris
  • Medlemmer
  • Gratis
  • Øvrige
  • 750 kr.

Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud to hverdage før.

Frist og information
  • Tilmeldingsfrist
  • 06. november 2024
  • Status
  • Afholdt

Charlotte F. Grønnegaard
Charlotte F. Grønnegaard

På webinaret vil vi gennemgå, hvad der er sygdom, og hvad der ikke er sygdom. Herunder vil vi komme ind på lægebesøg mv.

Endvidere vil betalingen under sygdom til timelønnede og funktionærer blive gennemgået sammen med mulighederne for at søge om refusion af sygedagpenge. Vi kommer også ind på øvrige refusionsmuligheder.

Derudover vil reglerne om sygdom og opsigelse kort blive omtalt.

Vi kommer rundt om:

  • Hvad er sygdom
  • Dokumentation
  • Dialog under sygdom
    • Sygefraværssamtaler
    • Med jobcenter og medarbejder
  • Ret til betaling
  • Refusion
  • Ferie og sygdom
  • Opsigelse
    • 120-dages reglen
    • Forskelsbehandlingsloven

Der vil selvfølgelig også være tid til at stille spørgsmål i chatten undervejs.

Oplægsholdere
Advokaterne Niels Johannesen & Peter Balle

Målgruppe 
Indehavere, ledere, HR-medarbejdere, bogholdere og andre der beskæftiger sig med medarbejderes sygdom.

Få adgang til webinaret