Greenwashing & bureauansvar
På dette webinar vil du ud fra cases få svar på, hvad der menes med greenwashing og på, hvilke krav om dokumentation der er til forskellige typer af miljøudsagn.
- Dato
- 11. april 2024
- Starttidspunkt
- Kl. 10.00
- Sluttidspunkt
- Kl. 11.00
- Medlemmer
- Gratis
- Øvrige
- 750 kr.
Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud to hverdage før.
- Tilmeldingsfrist
- 10. april 2024
- Status
-
Afholdt
Dernæst vil du få vist, hvordan et reklamebureau kan blive ansvarlig for kundens udsagn. Endelig får du forklaret, hvordan greenwashing kan forfølges og sanktioneres af konkurrenter og Forbrugerombudsmanden.
Målet med webinaret er, at du
- kan identificere miljøpåstande
- ved, hvilken dokumentation miljøpåstande kræver
- ved, hvornår et reklamebureau kan blive ansvarlig for kundens greenwashing
- kender de potentielle konsekvenser ved greenwashing
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i chatten undervejs.
Oplægsholdere
Advokaterne Christian Jensen & Niels Johannesen fra Creative Club.
Målgruppe
Webinaret henvender sig til medarbejdere, der beskæftiger sig med markedsføring.