Gør dine PDF’er webtilgængelige – og klar til 2025
Er dine PDF-dokumenter klar til de nye webtilgængelighedskrav?

- Dato
- 20. marts 2025
- Starttidspunkt
- Kl. 9.00
- Sluttidspunkt
- Kl. 10.00
- Medlemmer
- Gratis & kun for medlemmer
- Øvrige
- -
Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud to hverdage før.
- Tilmeldingsfrist
- 19. marts 2025
- ● Status
-
Ledige pladser

Fra juni 2025 skærpes reglerne for webtilgængelighed – og det gælder ikke mindst for PDF-filer.
Selvom PDF’er kan være udfordrende på digitale platforme og ofte skaber problemer på mobile enheder, er de stadig uundgåelige i mange sammenhænge. Derfor er det vigtigere end nogensinde at sikre, at dine dokumenter lever op til de nye krav.
På dette webinar får du en praktisk introduktion til, hvordan du skaber webtilgængelige PDF’er. Vi dykker ned i alt fra semantik og indholdsrækkefølge til tags, maskinlæsbarhed og korrekt strukturering af dit indhold.
På webinaret gennemgår vi:
✅ Webtilgængelighed og dokumenter – hvad betyder det i praksis?
✅ De vigtigste krav til dokumenter i 2025
✅ Fordele ved webtilgængelige dokumenter
✅ Sådan tester du dine PDF’er for tilgængelighed
✅ Konkrete løsninger og best practices
Ekspertoplægsholder: Jens Bjerre Kirkegaard
Jens har arbejdet med tilgængelighed og dokumenter siden 1997 – helt tilbage fra den første udgave af “Statens standard for elektronisk publicering”. Med sin dybdegående viden og erfaring er han i dag en af Nordens førende eksperter på området.
Grafikere, designere web- og digitaliseringsansvarlige.