Optimisme på Myvendofair 2019

Den danske messe for reklameartikler tiltrak omkring 1000 besøgende og er på tre år vokset fra 70 til 128 udstillere. Det er gode tider i branchen for reklameartikler, og nu skal en spørgeundersøgelse vise, præcis hvor godt det står til.

"Det er gode tider," lød det gang på gang fra udstillerne i Odense Congress Center.

"Og når der snart udskrives valg, bliver det endnu bedre, fordi mange politikere gerne vil dele slik ud," fortalte Mie Skov, der er kommende indehaver af Bolchekonen, der producerer slik med logo.

"Vi har prøvet at lave messen lidt ligesom en labyrint i stedet for i den sædvanlige orden," sagde Ole Larsen, der er arrangør af Myvendofair. 

"Vi vil gerne have, at de besøgende kommer rundt og ser alle stande, og det er lettere på den måde."

Messen er vokset betydeligt i størrelse siden debuten i 2017, og til næste år ventes endnu flere både danske og udenlandske udstillere. I år var 50 af de 128 udstillere fra udlandet.

"Verden er jo blevet mindre, og de fleste tænker i dag internationalt, både når de køber ind, og når de sælger," sagde Ole Larsen.

Undersøgelse skal beskrive branchen

Grakom og DPA var til stede med en fælles stand på messen, hvor virksomheder inden for reklameartikler kunne høre mere om fordelene ved et medlemskab. DPA og Grakom samarbejder desuden om at udarbejde en ny brancheanalyse, fortæller Rony Benattia, der er formand for DPA:

"Vores omsætningstal fra branchen er faktisk ikke opdateret siden 2017. Nu har vi hele branchen samlet på Myvendofair, så vi har et rigtig godt grundlag for at lave en analyse, der kan give os et godt billede af, hvor branchen er på vej hen."