Det succesfulde nyhedsbrev
Lær hvordan du optimerer nyhedsbreve.

- Dato
- 13. april 2023
- Starttidspunkt
- Kl. 13.00
- Sluttidspunkt
- Kl. 17.00
- Adresse
- GRAKOM // Zieglers Gaard
- Nybrogade 12
- 1203 København K
- Medlemmer
- 750 kr. for medlemmer af Creative Club
- Øvrige
- 1.500 kr.
Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud tre hverdage før.
- Tilmeldingsfrist
- 11. april 2023
- ● Status
-
Ledige pladser

På dette kursus dykker vi ned i, hvilke elementer der skal til få at få et nyhedsbrev, der performer og skaber konverteringer. Vi kommer rundt om både teknik, design, indhold, evalueringer og målingsdata, og sidst men ikke mindst hvad du må og ikke må i forhold til juraen.
Program for kurset
Design og teknik – gode tommelfingerregler
Du lærer at sikre, at designet af nyhedsbrevet ikke ødelægger dine muligheder for at nå frem til kunderne, men hjælper dig med at nå dine forventede mål. Du lærer også at sikre optimal levering og læsbarhed på smartphones, tablets, og hvad du bør være opmærksom på med mobile enheder.
Sådan laver du godt indhold – og sørger for, at det konverterer bedst
Du får en gennemgang af best practices for “indhold der virker” og en introduktion til de nyeste trends.
Vi kommer desuden omkring afsender, emnelinje, længde af nyhedsbrev, billeder og videoer, og hvad du kan gøre for at optimere og implementere virkemidlerne.
Få de rigtige tilmeldinger til dit nyhedsbrev
Du får indsigt i de forskellige taktikker til, hvordan du lovligt kan få nye og loyale tilmeldinger til dit nyhedsbrev, og hvilke platforme du kan bruge i den forbindelse. Du får teknikker til at lave en succesfuld tilmeldingsformular, der tiltrækker dine målgrupper.
Evaluér dine kampagner
Du bliver klædt på, så du kan evaluere dine kampagner. Vi kommer ind på, hvad du skal forvente af åbningsrater, klikrater og afmeldingsprocenter.
Jura – det skal du vide
Som nyhedsbrevsudsender har man pligt til at sætte sig ind i de regler, der er omkring online marketing. Vi går smertefrit igennem den basale jura, så du undgår at blive flaget som spammer.
Underviser
Mette Hertzmann er CEO og partner i digitalbureauet Symbiotisk. Mette er specialist i at forretningsudvikle og styrke virksomheders kernekommunikation med nyhedsbrevet og onlinemediet som salgs- og marketingsværktøj. Hun har undervist 100-vis af virksomheder i at øge performance på deres nyhedsbreve.
Målgruppe
Marketing- og kommunikationsansvarlige