Log ind Nulstil adgangskode

Annuller
Annuller
Webinar

Brug af miljøudsagn i markedsføring

Hvordan du undgår at falde i greenwashing-fælden.

Brug af miljøudsagn i markedsføring
Tid og sted
  • Dato
  • 08. oktober 2024
  • Starttidspunkt
  • Kl. 9.00
  • Sluttidspunkt
  • Kl. 10.00
Pris
  • Medlemmer
  • Gratis
  • Øvrige
  • 750 kr.

Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud to hverdage før.

Frist og information
  • Tilmeldingsfrist
  • 07. oktober 2024
  • Status
  • Ledige pladser

Charlotte F. Grønnegaard
Charlotte F. Grønnegaard

På dette webinar gennemgår vi de markedsføringsretlige regler om miljøudsagn, og hvilke krav der stilles til dokumentation.

Der er stadig stigende fokus på, hvordan virksomhedernes produkter påvirker omgivelserne. Produkternes miljøaftryk er i fokus, og opmærksomheden resulterer i tiltag, der gør produkterne mere miljøvenlige. Den gode historie skal kommunikeres ud, men profilering gennem miljøudsagn skal der være dokumentation for, ellers er der tale om vildledning, også kaldet greenwashing.
 
På webinaret gennemgår advokaterne Christian Jensen og Niels Johannesen, begge fra GRAKOM, de markedsføringsretlige regler om miljøudsagn og kravene til dokumentation. Gennemgangen vil bygge på markedsføringsloven, retspraksis, Forbrugerombudsmandens vejledninger og cases fra bl.a. GRAKOMs medlemsvirksomheder, kunder og brancher. Der vil også blive givet eksempler på, hvad man gerne må.

Emner
- Hvad er miljøudsagn?
- Generelle miljøudsagn
- Specifikke miljøudsagn
- Dokumentationskrav
- Mærkningsordninger

Det får du ud af deltage i webinaret
- Du kan identificere miljøpåstande
- Du ved, hvilken dokumentation miljøpåstande kræver
- Du ved, hvordan miljømærker kan anvendes

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i chatten undervejs.

Målgruppe 
Webinaret henvender sig til medarbejdere, der beskæftiger sig med markedsføring.

Tilmeld dig arrangementet