Grakom arbejder for dine interesser

De politiske og samfundsøkonomiske rammebetingelser har stor betydning for dit marked og for din virksomheds muligheder for at udvikle sig, erobre markedsandele og skabe overskud. Det gælder uanset, hvor i værdikæden indenfor kommunikation, at din virksomhed er beskæftiget.

Grakom varetager branchens politiske interesser og arbejder for frie muligheder for at drive virksomhed i Danmark og for, at danske virksomheder står stærkt i den internationale konkurrence.

Grakoms politiske interessevaretagelse er koncentreret om branchens egne rammebetingelser. Det gælder forhold som skat, afgifter, støtteordninger, administrative byrder, reguleringer af markedet, overimplementering af EU-regler, miljøregulering, arbejdsmiljø, uddannelse, offentlig-privat konkurrence m.v. Alt sammen med fokus på at skabe de bedst mulige rammer for virksomheder, der arbejder indenfor markedet for grafisk kommunikation, medier og markedsføring.

Fair konkurrence på mediemarkedet

De politiske og samfundsøkonomiske rammebetingelser har stor betydning for dit marked og for din virksomheds muligheder for at udvikle sig

Blankbåndsafgiften skal ændres

Knap 950.000 personer er tilmeldt Robinsonlisten. Men det er kun 18 pct. af de tilmeldte klar over.

EU-Blomsten: Stop overimplementering

Det frivillige, europæiske miljømærke EU-Blomsten er på en række områder blevet overimplementeret i Danmark.

Maskindirektiv er overimplementeret

EU’s maskindirektiv godkender maskiner til erhvervsbrug, når maskinen er CE-mærket.

Arbejdsmiljøloven medfører overdrevne byrder

For mange løse beskrivelser i arbejdsmiljøloven giver store udfordringer for danske virksomheder

Unfair konkurrence fra det offentlige må stoppe

Offentlig indblanding i produktionen er som udgangspunkt ikke ønskværdig, da det fører til et ineffektivt forbrug af ressourcer og lavere velstand.